Ο λόγος για την Taxibeat, τη δημοφιλή Ελληνική εφαρμογή για κλήση ταξί που ξεκίνησε με ένα αρχικό κεφάλαιο 40.000 ευρώ και πουλήθηκε στον κόλοσσό Daimler έναντι 43 εκατ.ευρώ!
Tο Taxibeat γεννήθηκε το 2011 από μία ομάδα τεσσάρων ατόμων και με χρηματοδότηση από το Open Fund της Αθήνας, ύψους 40.000 ευρώ. Ο ιδρυτής του Νίκος Δρανδάκης, ο οποίος επί σειρά ετών εργαζόταν ως σύμβουλος επιχειρήσεων σε θέματα τεχνολογίας και νέων μέσων, έχει αποκαλύψει πως όλα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2010, όταν, βρέθηκε σε μια απομακρυσμένη περιοχή της Κηφισιάς και προσπαθούσε να βρει ταξί. Η αδυναμία αυτή γέννησε την ιδές της δημιουργίας ενός app με το οποίο ο χρήστης θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί. Ανάλογα εγχειρηματα υπήρχαν, είναι αλήθεια, και σε άλλες χώρες, όμως στην Ελλάδα η ιδέα γρήγορα βρήκε ανταπόκριση κερδίζοντα χρήστες και σνεργαζόμενους οδηγούς ταξί.
Η επιχείρηση (Taxibeat ΕΠΕ, διαχειριστής του Taxibeat), όπως έχει γράψει το Capital.gr, χρηματοδοτήθηκε αρχικά από το Openfund με ποσό που έφτανε μόλις τις 40 χιλ. ευρώ, ενώ επτά μήνες αργότερα ολοκλήρωσε ένα Angel Round 250 χιλ. ευρώ. Το Δεκέμβριο του 2013 εξασφάλισε νέα χρηματοδότηση ύψους 2,9 εκατ. ευρώ από το επενδυτικό κεφάλαιο Hummingbird Ventures, με έδρα το Λονδίνο. Το 2014 ο κύκλος εργασιών που πραγματοποιείται μέσω της εφαρμογής Taxibeat ξεπερνούσε τα 29,3 εκατ. ευρώ ετησίως.
Σήμερα η εφαρμογή διαθέτει μια βάση 8.000 εγγεγραμμένων οδηγών ταξί, ενώ χρησιμοποιείται από περίπου 540.000 πελάτες και είναι διαθέσιμη σε δύο πόλεις (Αθήνα και Θεσσαλονίκη). Η επιτυχία της προσέλκυσε το ενδιαφέρον του κολοσσού Daimler, οι συζητήσεις κράτησαν πολλούς μήνες και τελικά το deal έκλεισε. Η mytaxi, θυγατρική του Όμιλου Daimler, στο πλαίσιο της στρατηγικής της να αναδειχθεί κορυφαίος πάροχος ψηφιακών υπηρεσιών για τον κλάδο των μεταφορών, εξαγοράζει τη Taxibeat, για ένα ποσό που έχει αναφερθεί ότι φθάνει στα 43 εκατ.ευρώ...
Και αλλά deals
Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες συμφωνίες εξαγοράς ελληνικής (ή ελληνικών συμφερόντων) νεοφυούς επιχείρησης (start-up) τα τελευταία χρόνια.
Στην Ελλάδα της κρίσης έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικά deals που ενδεχομένως δεν έτυχαν της προσοχής που δικαιούντο, παρότι στις περισσότερες των περιπτώσεων οι αγοραστές αποτελούν διεθνή επενδυτικά σχήματα και γνωστοί όμιλοι.
Προ ενός περίπου έτους, η εταιρεία Avocarrot που δραστηριοποιείται στο mobile advertising, εξαγοράστηκε έναντι 20 εκατομμυρίων δολαρίων (περίπου 18 εκατ. ευρώ) από τον γερμανικό όμιλο Glispa Global Group. Η Avocarrot έχει λάβει χρηματοδότηση 2 εκατ. δολ. από επενδυτές στην Ελλάδα και διεθνώς, με την συμμετοχή της Odyssey Ventures, έχει αναδειχθεί μεταξύ των 8 καλύτερων εταιρειών εκτός ΗΠΑ από τη Google for Entrepreneurs, είναι μέλος του διεθνούς δικτύου Endeavor.
Ακόμη ένας γερμανικός όμιλος, η Delivery Hero, με βασικό μέτοχο το γερμανικό όμιλο Rocket Internet, είχε πραγματοποιήσει προ διετίας την εξαγορά του e-food.gr που είχε ξεκινήσει τη δραστηριότητά του το 2012. Η Delivery Hero δραστηριοποιείται στο χώρο του online delivery φαγητού σε 34 χώρες, με περισσότερους από 1.500 εργαζόμενους στο δυναμικό της. Ξεκίνησε τη δραστηριότητα της το 2011 και σήμερα εξυπηρετεί 10.000.000 παραγγελίες σε καθημερινή βάση, ενώ συνεργάζεται με 100.000 εστιατόρια.
Είχε προηγηθεί ένα από τα μεγαλύτερα deal με στόχο ελληνικό start-up, αυτό της AbZorba Games, της startup εταιρείας στον χώρο του gaming, από θυγατρική της αυστριακής Novomatic, ενός από τους μεγαλύτερους παρόχους τεχνολογίας για τον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών. Η AbZorba ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2011, γρήγορα έγινε γνωστή στην αγορά των παιχνιδιών τύπου καζίνο και εφαρμογών για έξυπνα κινητά τηλέφωνα., προσελκύοντας την προσοχή ξένων επενδυτών.
Εξίσου σημαντική, ύψους 8,5 εκατ.ευρώ, ήταν η εξαγορά της AntCor, ελληνικής εταιρείας τεχνολογίας που δραστηριοποιείται στο χώρο του WiFi, από την u-blox AG, εισηγμένη στο Ελβετικό χρηματιστήριο.
Ταυτόχρονα, ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις έχουν καταφέρει να προσελκύσουν επενδυτικό ενδιαφέρον και να εξασφαλίσουν σημαντικού ύψους χρηματοδότηση που επιτρέπει την περαιτέρω ανάπτυξή τους. Μία από τις πιο γνωστές είναι η Persado, η οποία ξεκίνησε τη διαδρομή της στο χώρο του mobile marketing το 2012 από την Αθήνα ως spin off της Upstream. Συνολικά έχει πετύχει χρηματοδότηση 50 εκατ.ευρώ, από ονόματα όπως η StarVest Partners, η Bain Capital Ventures, η American Express Ventures και η Citi Ventures. Υψηλά ποσά έχουν κατά το πρόσφατο παρελθόν προσελκύσει και εταιρείες όπως η Workable και η Pinnatta.
Toυ Νίκου Χρυσικόπουλου
capital.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου