Ολοκληρώθηκε το Θερινό Σχολείο με θέμα «Νευροεπιστήμες και Μαθηματική εκπαίδευση» από το Εργαστήριο BiHeLab του Ιονίου Πανεπιστημίου
Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από «επανάσταση» στη νευροεπιστήμη, είκοσι οκτώ άτομα διαφόρων ειδικοτήτων από τον χώρο της εκπαίδευσης και από κάθε σημείο της Ελλάδας, επέλεξαν να ζήσουν μια σχετική και άκρως ενδιαφέρουσα καλοκαιρινή μαθησιακή «περιπέτεια», παρακολουθώντας το 1ο «Θερινό σχολείο» που διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Βιοπληροφορικής και Ανθρώπινης Ηλεκτροφυσιολογίας (BiHeLab) του Ιονίου Πανεπιστημίου σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης του πανεπιστημίου Αιγαίου, στη Ρόδο.
Το 1ο «Θερινό σχολείο», που ξεκίνησε στις 30 Ιουνίου και ολοκληρώθηκε μόλις χθες, 4 Ιουλίου, κατάφερε μέσα σε 30 ώρες εκπαιδευτικής δραστηριότητας, να εστιάσει σε κάθε πτυχή της εφαρμογής της νευροεπιστήμης στην εκπαίδευση.
«Οι νευροεπιστήμες μας απασχολούν ήδη και πρόκειται να μας απασχολήσουν πολύ στο μέλλον, καθώς αποσαφηνίζουν σιγά-σιγά τη λειτουργία και το ρόλο του εγκεφάλου σε κάθε επίπεδο. Αυτή εξάλλου είναι και η πρόκληση. Σε αυτό το πλαίσιο η νευροεπιστήμη εισχωρεί και στο χώρο της μάθησης και μεταβάλλει τη μορφή της μαθηματικής εκπαίδευσης», λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου και δ/ντής του Εργαστηρίου Βιοπληροφορικής και Ανθρώπινης Ηλεκτροφυσιολογίας (BiHeLab), Καθ. Παναγιώτης Βλάμος.
Οι στόχοι της μαθηματικής εκπαίδευσης και τα εννιά επίπεδα γνώσης, η σύνδεση της γνωσιακής επιστήμης με τη νευροφυσιολογία μέσα από παραδείγματα διδακτικής στην πράξη, η νευροψυχολογία και η νευροηθική, η λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου κατά τη μάθηση, οι μέθοδοι εξόρυξης γνώσης μέσα από ηλεκτρονικούς υπολογιστές, η μηχανική μάθηση, η νευροανάδραση και τα σχετικά με αυτήν πρωτόκολλα, οι σύγχρονες νευροαπεικονιστικές μέθοδοι, ήταν μερικές από τις θεματικές που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του 1ο «Θερινού σχολείου» που επίσημα είχε τον τίτλο: Neuroscience and Μathematics Education (NeuSciMathEdu 2016).
«Τα μαθηματικά είναι μια πολυσυλλεκτική οντότητα που αποτελεί τη συνισταμένη πολλών επιστημονικών παραγόντων. Η μαθησιακή ικανότητα και αντίληψη στα μαθηματικά έχει αποδειχτεί ότι σχετίζεται με συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου. Εμείς πέρα από το να αποδεχτούμε ότι υπάρχει δυσκολία στους μαθητές και να προσπαθήσουμε να την αντιμετωπίσουμε πρακτικά, πρέπει να ψάξουμε για το αίτιο. Τι μπορεί να συμβαίνει μέσα στον εγκέφαλο που επηρεάζει τη λειτουργία της μάθησης; Ποια είναι τα εγκεφαλικά «κυκλώματα», που ενεργοποιούνται από τις μαθηματικές έννοιες; Δυστυχώς αυτή είναι ακόμη μια «αχαρτογράφητη» περιοχή, αλλά θα μας απασχολήσει και δικαίως, πολύ στο μέλλον», συμπληρώνει ο Καθηγητής Μαθηματικών-Διδακτικής Μαθηματικών και Επιμόρφωσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Ευγένιος Αυγερινός.
Εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, διευθυντές σχολείων, υπεύθυνοι σχολικών δραστηριοτήτων και σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, εκπαιδευτές ενηλίκων, εργαζόμενοι σε φορείς μη τυπικής εκπαίδευσης, προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων, αλλά και γονείς που θέλησαν να διευρύνουν τις γνώσεις τους πάνω στη σχέση των νευροεπιστημών με τη εκπαιδευτική διαδικασία, ανανέωσαν το ραντεβού την επόμενη χρονιά στο 2ο «Θερινό Σχολείο» για τη νευροεπιστήμη στην εκπαίδευση.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου