Για δυσκολίες στην πρόσβαση 300.000 ασθενών σε ειδικά σκευάσματα διατροφής, που βοηθούν στη μείωση συμπτωμάτων από την ασθένειά τους, αλλά και σε αναλώσιμα κάνει λόγο ο επιστημονικός κόσμος.
Σύμφωνα με πηγές του, «η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. προχωρεί στο στήσιμο ενός σοβιετικού τύπου συστήματος στο χώρο της Υγείας, με στόχο τον πλήρη μονοπωλιακό έλεγχο του μηχανισμού διάθεσης διατροφικών σκευασμάτων σε καρκινοπαθείς και ασθενείς με άνοια, εγκεφαλικά, τετραπληγία και νόσο κινητικού νευρώνα».
Πρόκειται για σκευάσματα που χρησιμοποιούν, για παράδειγμα, καρκινοπαθείς σε διαδικασία χημειοθεραπείας ή σε τελικό στάδιο της ασθένειας, οι οποίοι λόγω των παρενεργειών εμφανίζουν μεγάλη απώλεια βάρους και μυϊκής μάζας, δηλαδή καρκινική καχεξία και καταβολή. Με τα σκευάσματα ειδικής εντερικής διατροφής λαμβάνουν ένα πλήρες και απορροφήσιμο γεύμα το οποίο περιέχει πρωτεΐνες, ιχνοστοιχεία μέταλλα, βιταμίνες και Ω3. Το ίδιο ισχύει και για όσους έχουν τάσης φύσεως στομίες, όπως κολοστομίες, ιλεοστομίες, νεφροστομίες, αλλά και ασθενείς με αναπηρία.
Οπως προκύπτει από τις καταγγελίες, από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας και τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), επιχειρείται «η κατάρρευση της διατροφικής προμηθευτικής αλυσίδας των ασθενών και ο εξαναγκασμός τους να πληρώνουν οι ίδιοι ή οι συγγενείς τους, από τα πετσοκομμένα, λόγω κρίσης, εισοδήματά τους τα πανάκριβα σκευάσματα από τα οποία εξαρτάται η επιβίωσή τους».
Οι ίδιες πηγές, μάλιστα, κάνουν λόγο για «πραξικοπηματικές πρακτικές» του αντιπροέδρου του ΕΟΠΥΥ, Τ. Γεωργακόπουλου, ο οποίος «παρακάμπτει τον πρόεδρο και διοικεί με την έκδοση εγκυκλίων, οι οποίες μεταξύ τους είναι και αντιφατικές, προκαλώντας σύγχυση στην υπηρεσία αλλά και στους ασθενείς, καθώς πολλές εξ αυτών εκδίδονται έχοντας αναδρομική ισχύ».
Ορισμένα από τα ερωτήματα που θέτει ο επιστημονικός κλάδος για κινήσεις, επιδιώξεις και αποφάσεις του ΕΟΠΥΥ:
Ορίζει την ανάγκη δικαστικής συμπαράστασης για τους ασθενείς που δεν έχουν επαφή με το περιβάλλον. Η διαδικασία αυτή όμως στη χώρα μας μέχρι σήμερα για να ολοκληρωθεί απαιτεί μια τριετία. Η διαδικασία αυτή οδηγεί σε μια απίστευτη ταλαιπωρία τους συγγενείς των ασθενών, καθώς θα ακυρώνονται μαζικά τα τιμολόγια των σκευασμάτων και των αναλωσίμων υλικών από τις τοπικές ΥΠΑΔ, για σκευάσματα που ήδη έχουν διατεθεί και καταναλωθεί. Με δεδομένη την αδυναμία των ασθενών και των συγγενών τους να πληρώσουν το κόστος των σκευασμάτων και αναλωσίμων που έχουν ήδη χρησιμοποιήσει, είναι βέβαιο ότι οι εταιρίες που τα παρέχουν και πληρώνουν ΦΠΑ, θα οδηγηθούν στη χρεοκοπία.
Από ποια στιγμή, όμως, κι έπειτα κρίνει ο ΕΟΠΥΥ ότι ο ασθενής δεν δύναται να υπογράψει τις σχετικές εξουσιοδοτήσεις είσπραξης του κόστους των σκευασμάτων και του αναλώσιμου υγειονομικού υλικού που χρησιμοποιεί από φυσικά ή νομικά πρόσωπα; Ποιος πιστοποιεί την απώλεια επαφής με το περιβάλλον και συνεπώς είναι αναγκαία η πράξη δικαστικής συμπαράστασης; Σύμφωνα με τις εγκυκλίους του, αυτό θα πιστοποιείται από διοικητικούς υπαλλήλους του ΕΟΠΥΥ. Και είναι εύκολο να φανταστεί κανείς πώς μπορεί να χρησιμοποιήσει μια τέτοια δυνατότητα ένας υπάλληλος του ΕΟΠΥΥ που στόχο έχει να βγάλει χρήματα με αθέμιτους τρόπους παίζοντας με την αγωνία ή την ανάγκη του ασθενούς και των συγγενών του. Φυσικά, για να αποφευχθούν φαινόμενα διαφθοράς θα μπορούσε να προβλέπεται άμεσα η σύσταση κλιμακίου αποτελούμενο από ιατρό και αστυνομικό, καθώς και νομικό συμπαραστάτη που θα όριζε ο οικείος δικηγορικός σύλλογος.
Γιατί ο ΕΟΠΥΥ δεν αποδέχεται ως προσωρινή δικαστική συμπαράσταση δικηγόρο που θα ορίζει ο οικείος δικηγορικός σύλλογος; Γιατί δεν αποδέχεται ως νόμιμη την πιστοποίηση αδυναμίας υπογραφής εξουσιοδότησης από αστυνομικό όργανο όπως συνέβαινε μέχρι πρόσφατα.
Γιατί ο ΕΟΠΥΥ δεν έχει προχωρήσει σε σύναψη συμβάσεων με τις εταιρίες παρόχους, ώστε με τη χρήση της τεχνολογίας να επιτυγχάνεται άμεση συνταγογράφηση και ηλεκτρονική κοινοποίηση κάθε συνταγής για οποιοδήποτε σκεύασμα ή αναλώσιμο εντός του πλαφόν που έχει θεσμοθετηθεί; Αντίθετα, επιτρέπει τη μεταχρονολογημένη υποβολή δικαιολογητικών και τιμολογίων, κάτι το οποίο αποτελεί τον ορισμό της διαφθοράς;
Γιατί ο ΕΟΠΥΥ απαιτεί την εξόφληση των τιμολογίων αποκλειστικά στον τόπο τυπικής μόνιμης κατοικίας των ασθενών, όταν αυτοί, εξαιτίας της νοσηλείας που τους παρέχεται, αναγκάζονται να διαβιούν σε άλλες περιοχές, φιλοξενούμενοι από συγγενείς, ιδρύματα, κέντρα αποκατάστασης κ.λπ;
Γιατί δεν συνάπτονται «ατομικές» συμβάσεις του ΕΟΠΥΥ με τις εταιρίες-προμηθευτές ώστε να καταστεί εφικτή η άμεση ηλεκτρονική συνταγογράφηση και εκκαθάριση των τιμολογίων πληρωμής; Παραλλήλως γιατί δεν δημιουργείται μητρώο συμπεριφοράς προμηθευτή, ώστε να διαχωριστούν οι ελάχιστες εταιρίες που κλέβουν το κράτος από την πλειονότητα που είναι συνεπείς και με διαφάνεια λειτουργούσες εταιρίες;
Γιατί επιτρέπεται η είσπραξη χρημάτων από φυσικά πρόσωπα (άρα διαμορφώνονται συνθήκες ιδιοτέλειας και διαφθοράς), και δεν καθορίζονται ως αποκλειστικά υπόλογοι οι προμηθευτές, από τη στιγμή που υπάρχει ηλεκτρονική συνταγογράφηση και αντικειμενικός έλεγχος δαπανών;
Πόσο νόμιμη είναι η ρύθμιση της αγοράς με εγκυκλίους που εκδίδει ο αντιπρόεδρος χωρίς προηγουμένως να υπάρξουν σχετικές αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου; Και πόσο ηθική είναι η με κατάφορο τρόπο παρέμβαση στη ζωή των ασθενών μέσω των εγκυκλίων του αντιπροέδρου;
Από πότε έχει να συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο του ΕΟΠΥΥ, σε πλήρη σύνθεση και γιατί αρνείται συνάντηση με τους εκπροσώπους της αγοράς και τους συλλόγους πασχόντων; Αληθεύει ότι σε όποια συνεδρίαση παρίσταται ο πρόεδρος απουσιάζει ο αντιπρόεδρος και αντίστροφα;
Αληθεύει η πληροφορία ότι υπάρχει σχεδιασμός για τη συγκρότηση, από το Δημόσιο, Κεντρικού Κρατικού Φορέα Προμήθειας και Διάθεσης Σκευασμάτων και Αναλωσίμων, γεγονός που θα ακύρωνε τη δυνατότητα επιλογής ιατρικής προτίμησης και ενδεδειγμένης θεραπείας; Εχουν αναλογισθεί οι εμπνευστές του συγκεκριμένου σχεδίου ότι μια τέτοια προοπτική δημιουργίας κρατικού μονοπωλίου είναι αντίθετη με τις διατάξεις και οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης αφού οδηγεί σε «σοβιετοποίηση» της αγοράς;
Σύμφωνα με πηγές του, «η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. προχωρεί στο στήσιμο ενός σοβιετικού τύπου συστήματος στο χώρο της Υγείας, με στόχο τον πλήρη μονοπωλιακό έλεγχο του μηχανισμού διάθεσης διατροφικών σκευασμάτων σε καρκινοπαθείς και ασθενείς με άνοια, εγκεφαλικά, τετραπληγία και νόσο κινητικού νευρώνα».
Πρόκειται για σκευάσματα που χρησιμοποιούν, για παράδειγμα, καρκινοπαθείς σε διαδικασία χημειοθεραπείας ή σε τελικό στάδιο της ασθένειας, οι οποίοι λόγω των παρενεργειών εμφανίζουν μεγάλη απώλεια βάρους και μυϊκής μάζας, δηλαδή καρκινική καχεξία και καταβολή. Με τα σκευάσματα ειδικής εντερικής διατροφής λαμβάνουν ένα πλήρες και απορροφήσιμο γεύμα το οποίο περιέχει πρωτεΐνες, ιχνοστοιχεία μέταλλα, βιταμίνες και Ω3. Το ίδιο ισχύει και για όσους έχουν τάσης φύσεως στομίες, όπως κολοστομίες, ιλεοστομίες, νεφροστομίες, αλλά και ασθενείς με αναπηρία.
Οπως προκύπτει από τις καταγγελίες, από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας και τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), επιχειρείται «η κατάρρευση της διατροφικής προμηθευτικής αλυσίδας των ασθενών και ο εξαναγκασμός τους να πληρώνουν οι ίδιοι ή οι συγγενείς τους, από τα πετσοκομμένα, λόγω κρίσης, εισοδήματά τους τα πανάκριβα σκευάσματα από τα οποία εξαρτάται η επιβίωσή τους».
Οι ίδιες πηγές, μάλιστα, κάνουν λόγο για «πραξικοπηματικές πρακτικές» του αντιπροέδρου του ΕΟΠΥΥ, Τ. Γεωργακόπουλου, ο οποίος «παρακάμπτει τον πρόεδρο και διοικεί με την έκδοση εγκυκλίων, οι οποίες μεταξύ τους είναι και αντιφατικές, προκαλώντας σύγχυση στην υπηρεσία αλλά και στους ασθενείς, καθώς πολλές εξ αυτών εκδίδονται έχοντας αναδρομική ισχύ».
Ορισμένα από τα ερωτήματα που θέτει ο επιστημονικός κλάδος για κινήσεις, επιδιώξεις και αποφάσεις του ΕΟΠΥΥ:
Ορίζει την ανάγκη δικαστικής συμπαράστασης για τους ασθενείς που δεν έχουν επαφή με το περιβάλλον. Η διαδικασία αυτή όμως στη χώρα μας μέχρι σήμερα για να ολοκληρωθεί απαιτεί μια τριετία. Η διαδικασία αυτή οδηγεί σε μια απίστευτη ταλαιπωρία τους συγγενείς των ασθενών, καθώς θα ακυρώνονται μαζικά τα τιμολόγια των σκευασμάτων και των αναλωσίμων υλικών από τις τοπικές ΥΠΑΔ, για σκευάσματα που ήδη έχουν διατεθεί και καταναλωθεί. Με δεδομένη την αδυναμία των ασθενών και των συγγενών τους να πληρώσουν το κόστος των σκευασμάτων και αναλωσίμων που έχουν ήδη χρησιμοποιήσει, είναι βέβαιο ότι οι εταιρίες που τα παρέχουν και πληρώνουν ΦΠΑ, θα οδηγηθούν στη χρεοκοπία.
Από ποια στιγμή, όμως, κι έπειτα κρίνει ο ΕΟΠΥΥ ότι ο ασθενής δεν δύναται να υπογράψει τις σχετικές εξουσιοδοτήσεις είσπραξης του κόστους των σκευασμάτων και του αναλώσιμου υγειονομικού υλικού που χρησιμοποιεί από φυσικά ή νομικά πρόσωπα; Ποιος πιστοποιεί την απώλεια επαφής με το περιβάλλον και συνεπώς είναι αναγκαία η πράξη δικαστικής συμπαράστασης; Σύμφωνα με τις εγκυκλίους του, αυτό θα πιστοποιείται από διοικητικούς υπαλλήλους του ΕΟΠΥΥ. Και είναι εύκολο να φανταστεί κανείς πώς μπορεί να χρησιμοποιήσει μια τέτοια δυνατότητα ένας υπάλληλος του ΕΟΠΥΥ που στόχο έχει να βγάλει χρήματα με αθέμιτους τρόπους παίζοντας με την αγωνία ή την ανάγκη του ασθενούς και των συγγενών του. Φυσικά, για να αποφευχθούν φαινόμενα διαφθοράς θα μπορούσε να προβλέπεται άμεσα η σύσταση κλιμακίου αποτελούμενο από ιατρό και αστυνομικό, καθώς και νομικό συμπαραστάτη που θα όριζε ο οικείος δικηγορικός σύλλογος.
Γιατί ο ΕΟΠΥΥ δεν αποδέχεται ως προσωρινή δικαστική συμπαράσταση δικηγόρο που θα ορίζει ο οικείος δικηγορικός σύλλογος; Γιατί δεν αποδέχεται ως νόμιμη την πιστοποίηση αδυναμίας υπογραφής εξουσιοδότησης από αστυνομικό όργανο όπως συνέβαινε μέχρι πρόσφατα.
Γιατί ο ΕΟΠΥΥ δεν έχει προχωρήσει σε σύναψη συμβάσεων με τις εταιρίες παρόχους, ώστε με τη χρήση της τεχνολογίας να επιτυγχάνεται άμεση συνταγογράφηση και ηλεκτρονική κοινοποίηση κάθε συνταγής για οποιοδήποτε σκεύασμα ή αναλώσιμο εντός του πλαφόν που έχει θεσμοθετηθεί; Αντίθετα, επιτρέπει τη μεταχρονολογημένη υποβολή δικαιολογητικών και τιμολογίων, κάτι το οποίο αποτελεί τον ορισμό της διαφθοράς;
Γιατί ο ΕΟΠΥΥ απαιτεί την εξόφληση των τιμολογίων αποκλειστικά στον τόπο τυπικής μόνιμης κατοικίας των ασθενών, όταν αυτοί, εξαιτίας της νοσηλείας που τους παρέχεται, αναγκάζονται να διαβιούν σε άλλες περιοχές, φιλοξενούμενοι από συγγενείς, ιδρύματα, κέντρα αποκατάστασης κ.λπ;
Γιατί δεν συνάπτονται «ατομικές» συμβάσεις του ΕΟΠΥΥ με τις εταιρίες-προμηθευτές ώστε να καταστεί εφικτή η άμεση ηλεκτρονική συνταγογράφηση και εκκαθάριση των τιμολογίων πληρωμής; Παραλλήλως γιατί δεν δημιουργείται μητρώο συμπεριφοράς προμηθευτή, ώστε να διαχωριστούν οι ελάχιστες εταιρίες που κλέβουν το κράτος από την πλειονότητα που είναι συνεπείς και με διαφάνεια λειτουργούσες εταιρίες;
Γιατί επιτρέπεται η είσπραξη χρημάτων από φυσικά πρόσωπα (άρα διαμορφώνονται συνθήκες ιδιοτέλειας και διαφθοράς), και δεν καθορίζονται ως αποκλειστικά υπόλογοι οι προμηθευτές, από τη στιγμή που υπάρχει ηλεκτρονική συνταγογράφηση και αντικειμενικός έλεγχος δαπανών;
Πόσο νόμιμη είναι η ρύθμιση της αγοράς με εγκυκλίους που εκδίδει ο αντιπρόεδρος χωρίς προηγουμένως να υπάρξουν σχετικές αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου; Και πόσο ηθική είναι η με κατάφορο τρόπο παρέμβαση στη ζωή των ασθενών μέσω των εγκυκλίων του αντιπροέδρου;
Από πότε έχει να συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο του ΕΟΠΥΥ, σε πλήρη σύνθεση και γιατί αρνείται συνάντηση με τους εκπροσώπους της αγοράς και τους συλλόγους πασχόντων; Αληθεύει ότι σε όποια συνεδρίαση παρίσταται ο πρόεδρος απουσιάζει ο αντιπρόεδρος και αντίστροφα;
Αληθεύει η πληροφορία ότι υπάρχει σχεδιασμός για τη συγκρότηση, από το Δημόσιο, Κεντρικού Κρατικού Φορέα Προμήθειας και Διάθεσης Σκευασμάτων και Αναλωσίμων, γεγονός που θα ακύρωνε τη δυνατότητα επιλογής ιατρικής προτίμησης και ενδεδειγμένης θεραπείας; Εχουν αναλογισθεί οι εμπνευστές του συγκεκριμένου σχεδίου ότι μια τέτοια προοπτική δημιουργίας κρατικού μονοπωλίου είναι αντίθετη με τις διατάξεις και οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης αφού οδηγεί σε «σοβιετοποίηση» της αγοράς;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου